Výběr konkrétního typu ráfku pro vypletené kolo podle zvoleného počtu děr, velikosti a barvy ráfku.
Jednotlivé ráfky se mezi sebou liší několika parametry. Mezi ně patří použitelnost pro ráfkové nebo diskové brzdy, nýtování - ráfky bez nýtu, s jedním nýtem (otvor pro špice je zpevněn nýtem, který zvyšuje jeho odolnost), nebo dvěma nýty (otvor pro špice je zpevněn nýtem a kalíškem, který zvyšuje pevnost ráfku v okolí otvoru pro špice), nebo velikost otvoru na ventilek (vyrábí se ráfky u kterých je možné používat pouze duše s tenkým galuskovým ventilkem FV).
U ráfků pro V-brake brzdy to mohou navíc být soustružené brzdné plochy - pro vyšší účinnost ráfkových brzd, kdy je povrch brzdných ploch zdrsněný jemnými drážkami, nebo systém SCR (zesílení základu háků pláště, aby nedošlo k odlomení při opotřebení brzdné plochy).